RICHARD MILLE showroom

Location : Fereshteh Commercial center, Elahiyeh, Tehran  |  Area : 25 m²   |  Floors : 2  |  Function : Commercial , Showroom , Luxury Watch Brand  |  Condition :  Designed & Constructed

Architectural Design Team : Mojtaba Morhosseini, Reza Eslami  |  Modeling & Rendering : Amin Rezazadeh  |  Supervision : Dash Office  |  Photography : Reza Eslami

There is a big rise in the quantity and volume of shopping malls in Tehran, and make it impossible for small boutiques and retails to attract customers. If there is a new shop that is about to start, it has to be bold and different to be visible in the urban context.

For this project design subject was to create a small watch boutique for a limited range of customers. The main question for our team that led us to this design was how to create a vitrine for an expensive item? When the number of customers is very low, vitrine and showing watches in the facade are even relevant?

So, We decided to eliminate the vitrine with its common definition and design the whole store as a vitrine and all of the main elements in the store be pointed to the watch stand.

The final form of the projects was the result of our attempt to concentrate the interior of the project towards the stand. Also, we choose black color and accent lights for focusing more on the watches. After entering the store, the customer will be guided toward the stand and watches will be shown to the customer under sufficient light and with no other architectural element to create a minimum distraction.

شوروم ریچارد میل فرشته

موقعیت : مجتمع تجاری فرشته، الهیه تهران  |  متراژ : 25 متر مربع  |  تعداد طبقه : همکف و نیم طبقه  |  کاربری: تجاری، شوروم برند ساعت |  وضعیت: طراحی و اجرا شده

تیم طراحی معماری : مجتبی میرحسینی، رضا اسلامی  |  مدلسازی و رندرینگ : امین رضا زاده  |  نظارت بر اجرا : شرکت دَش  |  عکاسی : رضا اسلامی

اين پروژه بازسازي يک مغازه در يک مجتمع تجاري به منظور تغییر کاربری از فروشگاه لباس به گالری ساعت می باشد.

ايده و توسعه طراحي

موضوع طراحی این پروژه، یک گالری ساعت گران قیمت با مشتریان محدود بوده است،سوالی که در ابتدای فرآیند طراحی برای ما به وجود آمد و طراحی ما بر اساس این سوال شکل گرفت این بود که برای نمایش یک ساعت گرانبها،چگونه می توان ویترین طراحی کرد؟آیا اصولاً وقتی تعداد مشتریان اینقدر محدود هستند،ویترین و نمایش کالای قابل فروش در نمای بیرونی آن،موضوعیت دارد؟

بر همین اساس تصمیم گرفتیم ویترین به معنی متداول آن را از پروژه حذف کنیم و کل ماهیت طراحی داخلی آن را به عنوان ویترین  در نظر بگیریم و کل اجزای داخلی به سوی محل نمایش ساعتها اشاره کنند.

فرم نهایی این پروژه حاصل همین تلاش برای متمرکز کردن کلیت داخلی فضا به استند نمایش ساعتهاست،همچنین انتخاب رنگ سیاه برای بدنه داخلی با همراهی نورپردازی متمرکز روی استند در جهت دستیابی به همین هدف بوده است.

در دیوار انتهایی که از بیرون دیده می شود، لایه های مختلف یکی از ساعتهای این برند را به کمک سند بلاست روی شیشه نمایش دادیم تا برای کسانی که با این برند و شکل ظاهری کلی ساعتهای آن آشنایی دارند یک آشناپنداری و کنجکاوی به وجود آید و برای دیدن ساعتها ترغیب شوند.

پروژه های مرتبط